perjantaina

elämä tuo

Tulipahan tässä mieleen sana itsetunto. Ja miksi on vaikea uskoa itseensä, vaikea uskoa, että joku voisi oikeasti välittää, vaikea uskoa, että olisi rakkauden arvoinen. Tai että ylipäätään olisi hyvä jossakin.

Mun on edelleenkin vaikea luottaa itseeni, uskoa itseeni ja siihen, että mä pärjään. Helposti tulee sellainen olo, että nyt menee kaikki pieleen ja alkaa maalata kauhukuvia tilanteesta, joka sitten loppujen lopuksi meneekin ihan hyvin.
Ja kehujen vastaanottamista olen saanut oikein opetella. Opetella sitä, ettei heti torpeedoi, tee tyhjäksi toisen nättejä sanoja. Joskus olen tainnut sanoakin, että kunhan toinen sanoo vaan tai sanoo kuitenkin niin joka naiselle.
On niin vaikea uskoa, että voisi olla kaunis, nätti sellaisen miehen mielestä, josta itse pitää. Aina on vähän sellainen olo, ettei riitä omana itsenään tai että toinen alkaa kuitenkin muuttaa jotakin puolta, mikä ei kuitenkaan onnistu.
Miksei ikäkään tuo helpotusta siihen, että voisi täysin hyväksyä itsensä ja löytää tasapainon eri puoliensa välillä eikä hakisi hyväksyntää muilta. Kun ei kuitenkaan ole keskiverto vaan on omanlaisensa ja ei kuulu perinteisten naisten joukkoon ja itseään ei voi muuttaa. Mutta ehkä sitten joskus, joskus uskallan olla täysin se, mitä olen enkä kaipaa niin paljon hyväksyntää vaan mulle riittää elämässä se, mitä elämä tuo.

3 kommenttia:

Anonyymi kirjoitti...

Oletko koskaan lukenut sellaista kirjaa kuin ALITAJUNTASI VOIMA. Kirjoittaja on JOSEPH MURPHY, ja se on "Itsekasvatuksen klassikko. Parhaita koskaan kirjoitettuja kirjoja alitajunnan mahdollisuuksista." Näin sanotaan otsikon vieressä. Kirja on minullekin uusi, sain hiljan vihjeen ystävältä ja olen hänelle kiitollinen. Teos ei mielestäni ole "huuhaata" vaan oikeasti uskottavaa, kun alkaa ajatella. Minä sain kirjan kirjastosta, mutta tekisi mieli ostaa itsenneni, niin vaikuttunut olen. Älä loukkaannu, vaikka nyt tällaista vihjaan, mutta kommenttisi toi kirjan mieleeni. Kirjan mukaan alitajuntasi uskoo ja toimii niin kuin sinä ajattelet ja haluat. Terveisin Leijonainen

Yvonne kirjoitti...

En mä loukkaannu ehdotuksista. Hyvähän se, että tulee ehdotuksia. Juuri tuota kirjaa en ole tainnut lukea, vaikka kaikkea mahdollista olenkin. Luen tosi paljon psykologisia kirjoja. Nyt on menossa Intuitio, Tony Dunderfelt. Tuosta alitajunnasta en ole kirjoja niin paljon lukenutkaan.

Osaltaa uskon tuohon, osaltaan uskon, että voin jotenkin vaikuttaa alitajuntaani.

Anonyymi kirjoitti...

Juuri tuosta alitajuntaan vaikuttamisesta onkin kirjassa kyse. Voimme vaikuttaa paljon, jos uskallame ja uskomme. Minä nyt ainakin yritän.