tiistaina

positiivista

Mietin tuossa juuri, että olen tainnut aika lailla synkistellä ja ajattelinkin kirjoittaa jotakin vähän positiivisenpaa.

Hyviä ideoitahan saa kirjoista ja juuri siitä syystä ne ovat niin mahtavia ja piristäviä asioita. Liian kunnollinen -kirjassa pohdittiin, että ei ole mikään tyhmä ajatus todella miettiä mitä tykkää tehdä. Miten helppoa oikeastaan on tietää, mitä haluaa? Sitä kannattaa miettiä. Ehkä se selviää jonakin kauniina päivänä - ja mitä pikemmin sen parempi.

Jos nyt miettisin, mitä mä haluan tehdä, niin vaikeata on. No, haluaisin opetella jotakin uutta, haluaisin käyttää aivoja, johonkin, mikä on kivaa ja samalla hyödyllistä. Haluaisin oppia tuntemaan oloni luontevaksi ryhmässä. Haluaisin tehdä jotakin luovaa. Haluaisin oppia sanomaan ei tarvittaessa. Haluaisin löytää omat rajani ja kokea, että mulla on oikeus sanoa, mitä mä haluan. Ai niin mä kirjoitin, mitä haluaisin tehdä, enkä niistä asioista, joita jo teen.

Kirjoita muistiin neljäkymmentä puuhaa, joista tulet iloiseksi. Vertaa asioita, joita sun täytyy tehdä, asioihin, joita todella haluat tehdä. Kumma kyllä useampien on helpompi löytää niitä pakollisia asioita.

Musta on kiva katsella ja istuttaa kukkia, lukea jotakin, pelata tota mun strategia -peliä... Neljäkymmenntä asiaa, joita on kiva tehdä ja joita tekee, siinäpä pulma. Helpommin löydän niitä pakko -asioita.

Mitkä asiat, joita teet, tekevät sut iloiseksi?


Ei kommentteja: