maanantaina

kuvien ja leipästen viemää

Ja tähän kuvaan törmäsin ja on muuten tosi lämmin kuva. Tulee ihan hyvälle tuulelle, kun katsoo tätä.







Musta on kiva leipoa niin kuin olen varmaan kertonut. Ja varsinkin leipää tai pullaa tai joku piirakka. Ja sitten se syöminen. Mikäs sen parenpaa kuin tuore leipä voin kera tai pullan tuoksu, kun sen ottaa uunista.

Ja tietenkään en noudattanut ohjeita vaan sovelsin siihen ihan omaa. Mutta hyvää tuli ja tuo pellillinen tuli päivän mittaan syötyä.


8 kommenttia:

Hallatar kirjoitti...

Nami. =)

Se tuoksu on kyllä parasta
mikä kotona voi vastaan tulla kun oven avaa... =)

Anonyymi kirjoitti...

Herttainen vauvakuva :)
Herkulliset leipomuskuvat :)
Minä en tykkää leipoa. Miksi?
No siksi, että leipomisen jälkeen tykkään syödä yleensä liikaa. Siitä taas ei seuraa mitään hyvää.

Tänään on syyspäiväntasaus ja siitäkään ei seuraa mitään hyvää. Olen kaamosmasentuja ja oireita odotettavissa; väsymystä jo havaittavissa, joskin johtunee virusinfektiosta tänään.
Olen tosi tylsä!:(

Hyväntuulenviikkoa Sinulle
t. riitta (korndorfissa)

Anonyymi kirjoitti...

Voin aistia tuoksun tänne saakka, nam.
Hauska lapsikuva.

Minulla varmaan tänään menee ylikierroksilla tuon auringon ja ihanan syyspäivän vuoksi :-)

Anonyymi kirjoitti...

Mikä näky ja tuoksu! Voi itku, enkä voi edes maistaa, kun sulla on varmaan siinä vehnäjauhoja. Hyvä kun on jo syöty, niin minun ei tarvitse kärvistellä. ;-)

Allu kirjoitti...

Onpas söpö vauvakuva. Ja leipä tuoksuu tänne asti.

Yvonne kirjoitti...

Niin, hallatar, se tuoksu on mustakin parasta, itseleivotun leivän tai pullan tuoksu.

Toi vauvakuva tuli tosiaan vastaan, niin pakko oli laittaa se näytille, vaikka ei olekaan mun ottama.

Mulla kanssa on syysmasennusta ja väsymystä, riitta. Ei se ole kivaa. Ostin sellaisen lampun, jota käytän talvella. Samoin sulle hyväntuulen viikkoa, riitta.

Leijonainen, niin siinä onkin vehnäjauhoa. Ja ohrajauhoa ja kauraleseitä. Onnistui muuten hyvin ja nopeasti tuli syötyä, nam.

allu, mustakin toi on söpö vauvakuva. Erilainen ja sellainen rauhoittava.

Ja toi leipä tuoksui muuten tosi hyvältä.

Anonyymi kirjoitti...

Minullakin on kirkasvalolamppu, tosin vielä kaapissa odottamassa ottajaansa.

.... Vaikka tuskin se lamppu nyt valaisisi mieltäni tänään, sillä suren Kauhajoen tragediaa. Vaikeaa tajuta, että tuollaista siellä tutuissa maisemissa...
Ei se paha olo enää paikkakuntaa katso, sillä jotain on pahasti pielessä koko maassa.
Milloinkahan päättäjät rupeavat tekemään oikeita päätöksiä?!! Siis aikuisen oikeesti!!
t. riitta

Yvonne kirjoitti...

Mä olen jo parina talvena käyttänyt tuota kaamoslamppua ja kyllä se ainakin jonkin verran auttaa. Herää nopeammin aamulla.

Niin, on tuo kauhea juttu. Sain muksultani kuulla, kun uutisten katsominen on jäänyt vähemmälle.

Toivotaan, että päättäjät herää ja tuohon mielenterveystyöhön laitetaan enemmän rahaa ja hoidetaan ihmisiä ja ollaan heistä kiinnostuneita.