sunnuntaina

kaikki kuvat käyttöön


Se hyvä puoli tässä kuvamuotoilussa on, että voi käyttää niitä omia epäonnistuneita kuviakin. Tässäkin on pohjana Juhannusruusu, jossa en saanut niitä ruusuja kauniisti näkyviin. Käytänkin kaikkia mahdollisia kuvia ja yhdistelen niitä ja katson sitten lopputulosta. Välillä tulee kauniita, välillä taas pikkaisen omituisia, mutta laittelen niitä näitten teksien väliin. Kuvillahan voi myös herättää, herättää ajattelemaan. Eihän sen tarvitse olla hyvä, kunhan herättää ajatuksia.
Tästä mun kuvakokeiluleikeistä tulee mieleen mun shakinpeluuni. Osaan ne nappuloiden liikkeet, mutta en paljon jaksa pohtia liikkeitä eteenpäin. Siinäkin pelasin kerran sormituntumalla yhtä parenpaa vastaan ja melkein voitin, kun hän ei ymmärtänyt, mihin pyrin. Ei ihme, eihän mulla itsellänikään ollut hajua, mihin pyrin.
Joten haastankin kaikki muovailemaan vaikka kuinka epäonnistuneita kuvia. Lopputulos on joskus tosi jännittävä.

4 kommenttia:

Anonyymi kirjoitti...

Tuo sakinpeluu juttu oli yliveto :D

Minä muuten imuroin netistä Gimpin eilen illalla,rnkä melkein malttanut mennä nukkumaan, kun piti tutustua uuteen leluun. :)

Yvonne kirjoitti...

Niin Celia, eikö ollutkin. Shakinpeluu on mielenkiintoista. Joskus sattumalta onnistuu. Mulle käy mun elämässä niin usein.

Eikö olekin makea juttu tuo Gimp. Siinä on kaikkea kivaa. Ja ainakin tuon lainaamani kirjan mukaan kannattaa vain kokeilla niitä laajennoksia ja suodattimia sun muuta sälää ja katsoa, miltä lopputulos näyttää. Mielikuvitus on rajana.

Elegia kirjoitti...

Mukavat värit kuvassasi! Olen itsekin tosiaan havainnut saman, että ei kannata heti luopua toivosta epäonnistuneiden kuvien kanssa. Niitä voi tosiaan yrittää pelastaa tai tehdä uusiksi. Gimp on siis minulle ihan uusi tuttavuus ja koukkuun jäin :)

Yvonne kirjoitti...

Niin elegia,kiitos vastavierailusta. Mä en ole muuta kuvankäsittelyohjelmaa kokeillutkaan. Toi Gimp on eka kerta ja ensimmäinen kuvankäsittelyohjelma.

Ja tosiaan, kaikkia kuvia voi kokeilla ja käytää ja lopputulos voi olla mitä mahtavin. Aika menee vähän liiankin nopeasti, kun vain keksii ideoita.