maanantaina

asiaa vai asian vierestä


Ajattelinpa olla yhteiskunnallisesti valveutunut ja kirjoittaa kantaaottavasti. Kävin jopa YLE:n http://yle.fi/uutiset sivuilla ajankohtaisia uutisia lukemassa.


Sieltä tarttui toi teema ruuan kallistumisesta. Senhän nyt muutenkin tietää, että ruoka on kallista Suomessa ja kalliimmaksi vaan menee.
Nyt tiedettiin syykin: Biodieselin ja etanolin tuotannossa käytetään runsaasti raaka-aineita, jotka kelpaisivat myös ruoaksi. Etenkin Yhdysvalloissa kasvatetaan valtavasti maissia, josta jalostetaan etanolia autojen tankkeihin. Se syö viljelysalaa ruokaviljoilta ja vääristää osaltaan ruoan maailmanmarkkinahintoja.
No, ei sittenkään, kunhan lohkaisin.
Kävin myös katsomassa erilaisia YLE:n blogeja. Jos katsoin oikein, niin niissä blogeissa oli pääsääntöisesti yksi lause tai ainakin tosi lyhytsanaisia ja ilman kuvia.
Niin että on nämä meidän blogit sitten paljon hienompia, kun on kuvat ja kaikki.
Ehkä mun sittenkin pitää pysyä omassa lestissäni eli kirjoittaa tällai rennosti henk.koht. asioista. Ne mä tunnen parhaiten ja niistä mulla voi olla jotakin tähdellistäkin asiaa.

2 kommenttia:

Maru kirjoitti...

Pitäydy vaan vanhassa, juttujasi on kiva lukea (olen laiska kommentoimaan, mutta luen niitä usein). Ja kuvasi ovat kivoja kans. Minä tyydyn omassani ainakin toistaiseksi pelkkään tekstiin eli ajatusteni purkuun.

Yvonne kirjoitti...

Kiitoksia kehuista. Niin mä ajattelinkin, kun sitä on tehtävä, mikä tulee luonnostaan. Ja tuollainen kertoileva tyyli ja ehkä kärjistettykin on mua itteäni.

Ei munkaan tule aina kommentoitua, vaikka enemmänkin voisi.