torstaina

voiko käyttää...


Oi joi, en itsekään tainnut tässä aikaisemmin ajatella, voiko toisen ottamia kuvia julkaista. Kääk, ei ilman lupaa saa laittaa tänne blogiinkaan. http://www.peda.net/veraja/jyvaskyla/tvttuki/ohjeet/perusopetus/kuvista Tästä linkistä pitäisi löytyä jotakin tietoa, jos joku on asiasta kiinnostunut.
Mä olen ottanut melkein kaikki kuvat, mitä olen tässä ja tuossa toisessa blogissani julkaissut. Oikeastaan nuo paremmat kuvat, jotka eivät ole olleet mun, ovat vaan olleet esimerkkejä, mihin mä voisin kuvillani pyrkiä. No, enää en sitten käytä. Ja olen maininnut ne kuvat erikseen, mutta ei niitä kyllä montaa ole.
StumbleUpon:ssa olevat kuvat vaan tulevat siellä vastaan ja en ole varma, saako niitäkään laittaa blogiin, vaikka muuten siellä näyttää porukalla olevan muiden tekemiä kuvia omilla sivuillaan.

5 kommenttia:

Elegia kirjoitti...

Minulla suurin osa kuvista on myös omiani. Jos ei ole niin, pistän aina mukaan linkin, mistä kuva on otettu (ja mahdollisesti kuvaajankin, jos se on tiedossa esim. silloin harvoin, jos lainaan jostain verkkolehdestä kuvan).

Monet kuvat voivat olla tekijänoikeudenalaisia, mutta tässäkin auttaa terve järki. Ja jos linkitykset ja kuvantiedot on mukana, niin eipä se kai kovin vaarallinen asia ole (ellei kuvankopiointia ole erikseen kielletty). Tosin on paljon blogeja, joissa ei kuvaajaa saati lähdettä mainita ja nämä blogit pursuavat "toisten sisältöä". Se ärsyttää kyllä minua.

Elegia kirjoitti...

Ai niin, piti vielä kuvastasi sanoa, että se on kaunis ja kiehtova. Tykkään sen tummasta sävystä, vihreät ankat ja ruskea tausta. Kaunis väriyhdistelmä. :)

Anonyymi kirjoitti...

Minä käytän vain omia kuviani, se on kaikkein selkeintä.
Hieno tuo "kuningasparisi". Jotenkin juhlallinen ja kaunis.

Minäkin olen nyt bloggerissa :-D
Ettette vaan pitkästy minua etsiessänne.

Yvonne kirjoitti...

Elegia, tuossa oli vaan maininta, että jollei ole lupaa, niin ei saa julkaista toisen valokuvaa. Siitä jäin vain miettimään.

Niin joo, on ikävä lainata toisen kuvia ilman lupaa. Jos kysyisi luvan, niin voisi sen saadakin, kun vielä lähteen mainitsee. Saisi siinä ehkä näkyvyyttä kuvilleenkin, kun luvalla näkyvät.

Kiitos elegia. Itsekin pidän ankkakuvasta. Ja väreistä ja tuosta muodosta. Joskus nuo onnistuvat ja joskus ovat vähän levottomia.

Uuna Leijonainen, käy sulla nyt vilinä näitten blogin tarjojien kanssa. Mutta käytössä näkee, mikä on kivoin käyttää ja mistä pitää.

Itse ole tykästynyt tähän bloggeriin. Sopii mulle parhaiten ja opin tätä jopa käyttämään. Muissa ollut enemmänkin ongelmia.

Eipä tässä ole pitkästytty. Hyvä, kun vain ilmoitat, missä olet.

Elegia kirjoitti...

Juu, ajattelin siis lähinnä vain sellaisia "julkisia" sivustoja kuten vaikkapa juuri lehtiä tai jotain hupikuvasivustoja. Niistä olen joskus itse ottanut kuvan blogiini, mutta aina mainiten lähteen.

Mutta sitten, jos ajattelee blogeja. En ottaisi kenenkään blogista kuvaa lainaksi omaan blogiini ilman lupaa, vaikkei mitään kieltoa olisikaan.

Selailen välillä upeaa kuvasivustoa, jossa on jonkun miehen ottamia kuvia eri puolilta maailmaa. Olisi kauheasti tehnyt mieli lainata sieltä kuva blogiini, mutta sivustolla oli pyyntö, että jos haluaa lainata kuvaa, niin pitäisi pyytää lupa, että hän voi tarkistaa missä yhteydessä hänen kuviaan esitetään. En jaksanut ryhtyä moiseen, joten nautin kuvista itsekseni. :)